سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه جیزی واجد شرایط این است که به عنون بلوز شناخته شود؟

اصطلاحاتی مانند بلوز ، پیراهن و تاپ این روزها اغلب به جای یکدیگر پرتاب می شوند. همه ما معنی هر یک از این اصطلاحات را می دانیم ، اگر نه چیز دیگری ، قطعه ای از لباس که در قسمت بالاتنه شما پوشیده شده است. اما اگر بخواهیم به جزئیات فنی بپردازیم ، هر یک از این اصطلاحات به انواع مختلف لباس بستگی به سبک آنها دارد. تصور می کنیم با گذشت زمان این اصطلاحات مترادف باقی می مانند ، اما هنوز هم خوب است که تفاوت ها را بدانیم! شما هرگز نمی دانید که روزی چه دانشی به درد شما می خورد. خوب بیایید مشخص شویم - چه چیزی واقعاً در دسته بلوزها قرار می گیرد؟

 

بلوز معمولاً به عنوان یک لباس گشاد ، بدون دکمه دار ، بندرت یقه ای و معمولاً با ظاهری زنانه تر مناسب است. "بلوز" می تواند به پیراهن مردانه اشاره داشته باشد ، اگر یک سبک گشاد باشد ، اما در زمان های فعلی این اصطلاح تقریباً فقط برای لباس زنان استفاده می شود. خرید بلوز زنانه اصطلاح همچنین معمولاً با لباس های آراسته تر ، مواردی که برای کار و سایر رویدادهای رسمی مناسب هستند ، همراه است.

 

این خصوصیات اصلی است که اغلب با بلوز همراه است. در تحقیق ما ، سایر شرایط و مقایسه اصطلاحات فوق را با جزئیات شرح داده ایم. ما در زیر به برخی از سوالات رایج می پردازیم.

 

تفاوت تاپ و بلوز چیست؟

"تاپ" به طور کلی وسیع ترین اصطلاحی است که در مورد لباس های نیمه بالایی بدن پیدا خواهید کرد. این یک اصطلاح واقعی است که دقیقاً به همان چیزی گفته می شود ، هر لباسی که نیمه بالایی بدن را پوشانده باشد. تاپ ها ممکن است پیراهن ، بلوز ، تانک ، به سبک دهقانی ، به سبک شاهزاده خانم ، هر سبکی که فکر کنید باشد. این یک اصطلاح همه جانبه است.

 

در مورد بلوز ، ما در بالا بحث کردیم و در این پست جزئیات آن را ادامه خواهیم داد. بلوزها سبک خاصی هستند ، بنابراین در حالی که همه بلوزها تاپ هستند ، اما همه تاپ ها بلوز نیستند. جزئیات بیشتر مناسب و سبک بلوزها در پاسخ بعدی دنبال می شود.

 

تفاوت پیراهن و بلوز چیست؟

در حالی که بسیاری از آنها به عنوان پیراهن از هر قسمت بالایی یاد می کنند ، اما پیراهن از نظر فنی باید دکمه دار و یقه باشد ، مانند پیراهن لباس مردانه سنتی. در گذشته ، اصطلاح "پیراهن" در درجه اول با لباس مردانه همراه بود ، اگرچه امروزه این اصطلاح کاملاً خنثی از نظر جنسیت است.

 

پیراهن هیچ تناسبی ندارد - آنها ممکن است متناسب و متناسب باشند ، یا خیلی بزرگ باشند و به راحتی آویزان شوند. آستین و سجاف ممکن است به هر طولی باشد. اکثر پیراهن های لباس متناسب و متناسب هستند و خود را کمی سفت و محکم نگه می دارند ، در حالی که پیراهن های چهارگوش گاه به گاه و راحت تر و نرم تر و نرم تر هستند و بیشتر سبک پوشیده مانند بلوز را حفظ می کنند. این ها به دلیل داشتن دکمه ها ، وضعیت خود را به عنوان پیراهن حفظ می کنند.

 

در اینجا چند نمونه پیراهن آورده شده است که همه از آمازون موجود است (با کلیک بر روی هر تصویر شما را به صفحه آمازون برای آن پیراهن می رساند) -

پیراهن ها به خصوص وقتی که از پارچه های سفت ساخته شده اند ، کاملاً متناسب با انواع بدن صاف هستند. کسانی که نیم تنه بزرگتری دارند یا شانه های پهن تری دارند اغلب تلاش می کنند تا در شکل استاندارد پیراهن قرار بگیرند. ایجاد شکاف در مجسمه نیم تنه و محکم بودن پارچه در اطراف ناحیه شانه از موضوعات رایج است.

 

در این میان بلوزها دکمه ای ندارند و بندرت یقه دارند. اصطلاح بلوز معمولاً به معنای پارچه های نرم و بلندتر است ، و باعث می شود که سایه های بلوزها بسیار متنوع تر از پیراهن باشد. بلوزها می توانند برای هر نوع بدنی کار کنند ، اگرچه برعکس پیراهن ها بیشتر روی تنه هایی که نیم تنه بزرگتر و شانه های پهن تری دارند بهتر کار می کنند ، زیرا می توانند کمی بهتر آنها را پر کرده و به پارچه های ریخته شده شکلی بدهند. مسئله کمی قابل توجه است که اگر کمی بلوز خود را در بلوز بپوشانید تا اینکه در یک پیراهن ، نیم تنه داشته باشید.

تفاوت بین تن پوش و بلوز چیست؟

اکنون این مورد کمی پیچیده تر است - تونیک ها نیز توسط پارچه های شل و بلند تعریف می شوند. با این حال ، طول تن پوش ها بیشتر از بلوز است ، به طور کلی خط استخوان ساق پا به جایی بین لگن و زانو می رسد. تونیک ها ناقص ، پوشیده نشده و در نتیجه فاقد سبک بلوزهای واقعی هستند. آنها معمولاً T شکل یا بدون آستین هستند.

تونیک ها ریشه ای باستانی دارند. این لباس اصلی بود که زنان و مردان در روم باستان و با اقتباس از یونانی پوشیده بودند. در حالی که از نظر تاریخی بلوزها به عنوان پوشیده توسط دهقانان ، شاعران و امثال آن ثبت شده است ، اما لباسهای تن پوش پوشیده شده توسط همه ، افراد از همه طبقات و موقعیت های اجتماعی استفاده می شده است.

 

آیا یک دکمه بلوز است؟

جواب منفی! دکمه ها (و دکمه های پایین - آیا می دانید تفاوتی وجود دارد؟) همیشه به جای بلوز در گروه پیراهن ها قرار می گیرند. دکمه زدن به هر پیراهنی که در قسمت جلوی آن دکمه می شود اطلاق می شود. اما اگر می دانید پایین آوردن دکمه با قابلیت دکمه زدن یقه پیراهن یا اتصال یقه به پیراهن از طریق یک دکمه تعریف می شود. هر پیراهن دکمه دار این گزینه را ندارد. بنابراین هر دکمه پایین یک دکمه است ، اما برعکس نیست.

 

آیا مرد می تواند بلوز بپوشد؟

در طول تاریخ ، اصطلاح بلوز به لباس های گشاد گفته می شود که زنان و کودکان و همچنین هنرمندان ، دهقانان و سایر کارگران می پوشند. این قطعاً در اصل یک اصطلاح خاص جنسیتی نبود ، بلکه فقط خاص سبک بود.

 

امروزه این اصطلاح معمولاً برای لباسهای مجلسی زنانه ، متناسب با کار و تاپ هایی استفاده می شود که سبک زنانه تری دارند. مطمئناً پوشیدن بلوز از نوع مرد نامناسب خواهد بود ، اما دیدن این روزها بسیار نادر است.

 

اصطلاح بلوز همچنین یک تعریف اضافی دارد - یک کت نظامی تک سینه. اگر ما از این تعریف استفاده می کنیم ، مطمئناً مردانی را پیدا می کنید که بلوز دارند.

 

بلوز زدن چیزی به چه معناست؟

آیا می دانید بلوز نیز فعل است؟ دلیل اینکه یک بلوز یک روپوش گشاد و گشاد است ، این است که فعل "بلوز" به معنای آویختن لباس در چینهای گشاد است. این اصطلاح غالباً در چارچوب باد کردن شلوار روی چکمه ها به کار می رود ، این بدان معنی است که از پارچه های اطراف قسمت چکمه ها یک شکل بادکنکی ایجاد می کنید.

 

بلوز زدن شلوار معمولاً در ارتش شنیده می شود. مقررات مربوط به هر شعبه ، اعضای سرویس را ملزم می کند که شلوارهای خود را در حالی که لباس یکنواخت است ، بلوز کنند. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد ، مانند فرو بردن شلوار در چکمه ها و بیرون کشیدن آنها کمی بیرون ، تا در حالی که داخل آنها را درون خود نگه می دارید ، جلوه جلوه ای ایجاد کنید.

 

در مورد بلوزها در چارچوب تاپس ، این فعل همچنین به سبک های تاریخی بلوز اطلاق می شود. در گذشته ، بلوزها اغلب از طریق کمربند یا باسن توسط کمربند ، یا پلیسه یا سجاف تنگ جمع می شدند. این سبک ها به شکل تحتانی تاپ ها اضافه می شود و بسیاری از بلوزها امروزه نیز به این شکل ساخته می شوند.

 

نظرات مختلف

مانند اکثر سوالات مد و لوازم جانبی که ما در اینجا به آنها می پردازیم ، مطمئناً نظرات مختلفی در مورد بلوز وجود دارد یا نیست. ما تحقیقات خود را جمع آوری کرده و اظهارات خود را بر اساس سوابق تاریخی و نظرات اکثریت امروز ارائه می دهیم. با اطمینان می توانیم بگوییم که بلوزها مطمئناً با پارچه های سبک ، گشاد و موز دار تعریف می شوند و اغلب با لباس های زنانه امروزی مرتبط هستند. بسیاری حتی اگر دکمه داشته باشند از این سبک به عنوان بلوز یاد می کنند ، اما می توانیم به شما بگوییم که تاریخ به ما نشان می دهد که دکمه ها به طور مرتب با پیراهن مرتبط هستند.

 

خب! حالا شما مالک آن هستید! بلوزها برای کار ، ظاهر تمیز عصرانه و هر عملکردی از گاه به گاه تا دقیقاً زیر رسمی یک گزینه خارق العاده است. این پارچه های برجسته به شکلی که ممکن است پیراهن و انواع دیگر تاپ نباشند ، چاپلوس و بخشنده هستند. خرید خوش بگذرد!

منبع مقاله 

https://stylecheer.com/what-qualifies-as-blouse/